2011. április 7., csütörtök

Hamarosan lebontják a pontonhidat...



Mostanság, főleg amióta az időjárás is lehetővé teszi, egyre többet sétálok a pontonhídnál. Megnyugtat, felfrissít, jobb kedvre derít a szürke hétköznapokban. Ráadásul nem esik messze a rogériuszi betondzsungel kellős közepén bérelt kis odútól, melyet otthonomnak tudhatok. Ha sétára vágyok és választhatok a szintén közeli "Csend parkja" és a Körös part között, akkor gondolkodás nélkül ez utóbbit választom, elvégre szívesebben sétálok a szemetes parton, mint volt temetőben. Meg talán azért is, mert már egészen kicsi koromtól kezdve szerettem a folyóparton játszani, a Sárga híd vízcsövein ücsörögni (akik szatmáriak, tudják miről beszélek). A pontonhídra visszatérve, amióta gyakran sétálok erre, szívügyemmé vált a sorsa. Ügyet sem vetettem mindaddig a lebontását beharangozó hírre, ameddig nem szembesültem vele: bizony, erre nem valami távoli jövőben kerül sor, hanem nagyon is reális időn belül.
Ma délelőtt is a környéken jártam, az önkormányzat hídépítésért felelős igazgatójával és az építésvezetővel találkoztam. Ők mondták: legkésőbb októberig elkészül az új közlekedési híd itt és a pontonhidat hamarosan lebontják. Bevallom nehezemre esett visszafogjam magam, annak viszont jelét adtam, hogy nem tölt el különösebb örömmel ez a hír. Nincs autóm, nem valószínű, hogy valaha is lesz, így nem tudom átérezni, hogy milyen jó lesz ha gyorsabban lehet majd eljutni kocsival az Aradi útról, vagy Ősiből a Rogériusz negyedbe. Az igazgató azzal nyugtatgatott, hogy nem véglegesen bontják le a pontonhidat, majd a közelben újraépítik és egyébként is itt vízibiciklizni, csónakázni lehet majd (eddig is lehetett), hurrá. Végül annyit mondott, hogy a környéken élők el kell fogadják, hogy egy olyan városban élnek, ahol rohamosan nő a gépjárművek száma...
Hát én nem tudom elfogadni. Ezzel csak azt érik el, hogy aki esetleg vette a fáradtságot és sétával jutott el az ősiből a rogira, az ezentúl kényelmesen beül az autójába és minden fizikai megerőltetés nélkül elkocsikázik majd A-ból B-be. Meg egyébként is, akit zavar a forgalmi káosz, üljön biciklire, van menjen gyalog. Sokkal hasznosabb, egészségesebb és nem utolsósorban olcsóbb. És egy utolsó kérdés: mi lesz a hattyúkkal, sirályokkal, akik minden évben itt telelnek?




Nincsenek megjegyzések: